Ako opäť naštartovať marketing hotela po koronakríze?

Online Marketing
Online Marketing

Cestovný ruch je jednou z oblastí podnikania, ktorú aktuálna koronakríza zasiahla pomerne výrazne. Ak aj vy patríte medzi hotelierov, ktorí sa v tomto období pripravujú na letnú sezónu a dúfajú, že žiadny vírus im ich plány už neprekazí, je tento článok práve pre vás. Prinášame vám zopár tipov, na čom momentálne zapracovať, aby ste odštartovali čo najrýchlejšie a priniesli vašim návštevníkov presne to, čo od dobrého hotela očakávajú.

Na základe prieskumu medzi návštevníkmi ubytovacích zariadení je jasné, čo považujú pri ich výbere za podstatné a čomu až tak veľkú váhu neprikladajú.

1) Zákaznícky servis

Dobrý zákaznícky servis zohráva pri výbere ubytovacieho zariadenia u hostí najväčšiu rolu. Čakať odpoveď na jednoduchú otázku ohľadom ubytovania či služieb niekoľko dní až týždňov nebaví nikoho. Všeobecne platí, že ľudia majú radi na výber z niekoľkých možností, a keď napíšu vám, je takmer isté, že dopyt poslali aj vašej konkurencii. Rýchlosť a hodnota odpovede preto hrajú dôležitú úlohu v rozhodovacom procese zákazníka. Buďte priateľský ale zároveň profesionálny, poskytnite potenciálnemu návštevníkovi všetky potrebné informácie a snažte sa vyhovieť jeho individuálnym potrebám a požiadavkám.

2) Ľahko použiteľná webstránka

Najlepšia reklama je spokojný návštevník. Áno, v ideálnom svete o vašom hoteli povie jeden priateľ druhému, kolegyňa sa pochváli v práci, kde strávila minulé leto nezabudnuteľnú dovolenku, alebo pacient započujete v čakárni u lekára, kde si pán s barlami zlomil pri lyžovačke nohu, ale že ten hotel so skvelým barom s luxusným výhľadom na okolité hory navštívi po rehabilitáciách určite zas. No ako zaujať tých, ktorí v čakárni nesedia a ich kolegovia na dovolenky na Slovensku nechodia (alebo sa tým minimálne nechvália)? Najčastejšie pri hľadaní ideálneho ubytovania otvoria počítač a naťukajú do vyhľadávača všeobecnú frázu, ktorá im poskytne na výber hneď niekoľko odkazov na slovenské hotely. A tu prichádzate na rad vy – pri návšteve vašej web stránky ich musíte hneď zaujať. Pekné fotky, prehľadné menu, dostatok informácií, dôvody, prečo by mal navštíviť práve váš hotel, a výrazné CTA tlačidlo s odkazom na rezerváciu. Ak nájde všetko, čo hľadá, nebude mať potrebu odchádzať ku konkurencii a strácať zbytočne čas brázdením po internete.

3) Online recenzie

Naučili sme sa zisťovať si názor iných zákazníkov pri online nákupe šampónu na vlasy či topánok, prečo by sme tak neurobili pri pobyte za niekoľko stoviek eur? Áno, minimálne polovica hostí si pred rezerváciou ubytovania v hoteli prečíta recenzie bývalých hostí a na ich základe sa rozhoduje, kde svoju dovolenku strávi. A keď už sa k nim dostane, pozerá na to, či sú skutočne relevantné a nemohol ich napísať váš známy či niekto z personálu hotela. Preto nesústreďujte recenzie priamo na vašej web stránke, ale smerujte návštevníkov k napísaniu hodnotenia na overenej platforme, ktorej každý dôveruje. Máme tým na mysli najmä google hodnotenia či facebook recenzie, ktoré len ťažko sami upravíte a o to väčšiu hodnotu pre potenciálneho zákazníka majú. Ak v tomto smere zaostávate za konkurenciou, nebolo by na škodu snažiť sa získať recenzie i dodatočne. Pošlite vašim hosťom ďakovný email s prosbou o vyjadrenie ich názoru. Na jednej strane získate vytúženú recenziu, na druhej dodáte zákazníkovi pocit, že má pre vás hodnotu aj po odchode z vášho hotela a len tak naňho nezabudnete.

4) Vernostné programy

Zákazníka ste už „ulovili“ – zaujali ho ponukou vašich služieb, peknými fotkami reprezentujúcimi hotel, prehľadnou webstránkou, kde všetko ľahko našiel. A ak aj nenašiel, zodpovedali ste mu dodatočné otázky a poskytli informácie prostredníctvom kontaktu či sociálnych sietí, kde sa na vás môže kedykoľvek obrátiť. Dokonca možno u vás už aj strávil niekoľko dní, a tak rád by sa opäť vrátil. Je na čase mu toto úsilie oplatiť. Nič nepoteší človeka túžiaceho po oddychu v čase krízy tak, ako aspoň malá zľava, pre ktorú nemusel urobiť nič výnimočné. Vernostné programy sú podľa prieskumu, o ktorý sa v tomto článku opierame, na štvrtom mieste, čo znamená, že takmer 50 % opýtaných ich pokladá za dôležité pri rozhodovacom procese. Slováci sú predsa národ pomerne šetrný a za to, že si vybrali práve váš hotel, by si odmenu v podobe zľavy radi zaslúžili. Najmä pokým sa trh trošku viac rozbehne a aj vy si budete môcť dovoliť vyberať, má formulka „Limitovaná akcia – len teraz zľava 30 % na letné pobyty“ skutočné čaro.
Ak si v niektorom bode nie ste istý a radi by ste zlepšili marketing hotela, sme vám kedykoľvek k dispozícii. Neváhajte sa na nás obrátiť – spoločnými silami naplno využijeme čas, ktorý vám ešte pred začiatkom letnej sezóny zostáva.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk